Balanced Action

Hur balanserar du på livets lina?

Veckans tema i mina yogaklasser har handlat om balans. Balanced Action. Att hitta sitt center, expandera inifrån för att krama in mjukt men bestämt mot den platsen och slutligen ge ett helhjärtat och expansivt uttryck därifrån. Hur kan du balansera mellan aktivitet och vila? Att vila i din egen styrka.. Hur kan du bära dig själv och samtidigt slappna av? Det är när vi kan vandra den gyllene medelvägen – starka, stolta, orubbliga, men ändå mjuka och följsamma – som vi kan flöda med livet utan att slita på oss själva. Eller vad tycker du?

Om du skulle gå på lina (fantastiskt kul för övrigt!), vad krävs av dig för att hålla balansen och inte trilla av? Hur kan du överföra det till din stund på mattan, i varje ögonblick? Och hur kan du överföra det vidare till livet, till din vardag? Vi behöver ganska mycket fokus – ett irrande sinne gynnar inte vår balans (varken inre eller yttre) direkt… Vi behöver stabilitet (mitt ständiga tjat på klasserna om att krama musklerna in mot skelettet och krama in mot mittlinjen). Vi behöver befinna oss i vår kropp (och inte uppe i huvudet), stilla vårt sinne. Tillit – ”Jag kan flyga, jag är inte rädd” 😉 Och kanske en känsla av lätthet – det här är ganska kul! Jag kan se det som svårt, bli frustrerad över min dåliga balans, rädd för höjden, att ramla och slå mig osv… Men jag kan också välja att se det som spännande, utvecklande, inte så blodigt allvar, glädjefyllt osv. Är glaset halvtomt eller halvfullt?

Det handlar inte så mycket om hur du har det, utan mer om hur du tar det!

Så..hur balanserar du på livets lina? Det är frågan jag ställer dig och deltagarna på kvällens yogaklass på Lundbybadet!

Fin helg!

Lots of love / Malin

Kommentera

