Om Yoga

Jag har precis planerat klart kvällens yogaklass (måste faktiskt säga att bara planeringen av klasser utgör halva nöjet!) på Lundbybadet. Vad längtar man efter när man står på mattan en fredagkväll efter veckans sista arbetspass? Svettigt och utmanande eller lugnt och skönt? En yogakollega till mig uttryckte att hon hade velat svettas ut arbetsveckan för att sen avsluta med en lång Savasana (den avslutande vilopositionen). Ok, mina tankar var redan riktade åt det hållet…så.. vad blir det?

Jag beslutade mig för att en klass med en del utmaningar, sköna höftöppnare och armbalanser (kanske lyfter vi en bit ifrån mattan!). Detta med en känsla av lätthet, mjukhet och frihet. Vi håller oss i vårt inre centrum och öppnar upp för frihet och glädje med mjuk styrka. Så när vi utmanar oss själva, gör vi det med integritet och öppenhet. Vad sägs om det?! Kvällen får utvisa vart det landar.

Yoga utan kontakten inåt, kan det verkligen kallas yoga? Fysisk träning – jättebra sådan! – är det, men när du vänder fokuset inåt och andas med medvetenhet, när du låter hjärtat få vara med i leken, det är då du kan nå på djupet och transformeras. Det är då du kan skapa magi! I just love it!

Jag önskar dig en fin helg! Kanske ses vi nån dag på mattan! Välkommen till Actic Sportsclub Holmen om du vill prova på yoga eller pilates!

~O~

Malin

Kommentera

